AKO NA NAJLEPŠIE BURRITO?

by - apríla 08, 2020


Ahojte! Ak ma poznáte určite viete, že som tzv. foodie alebot eda človek, ktorý miluje jedlo. A nie len jeho konzumáciu, ale aj jeho prípravu. No a práve mexické burrito je jedným z mojich najobľúbenejších! A preto, že sme teraz všetci doma a máme na varenie veľa času a  nahromadili sa nám tu aj konzervy, ktoré sme kúpili v panike, že sa blíži apokalypsa, by som sa s Vami rada podelila o recept na moje burrito. Zvládne ho určite navariť úplne každý, dokonca aj tí menej zdatní kuchári, ale je to jedno z jedál na ktoré som veľmi hrdá. Recept sa skladá z troch najdôležitejších častí - guacamole (ktoré určite môžete pripraviť aj tak ako ho máte radi), ryžová zmes a fazuľová zmes. Burrito pokladám za jedlo, ktoré chutí lepšie bez mäsa a aj preto ho pripravujem v tejto vegetarian friendly verzii. No ak Vám srdce piští, určite sa nebojte experimntovať a pridať mäso. Odporúčam Vám si k príprave tohto jedla prizvať všetkých koho nájdete doma abuelitas, hermanas, hermanos, madres, padres, amigos a ideme na to! Uvedené množstvá sú na 4 burrita!



INGEDIENCIE

1 zrelé avokádo
2 cherry paradajky
1 menšia šalotka
1 čajová lyžička kyslej smotany
limetková šťava
soľ, čierne korenie, chilli
POSTUP
  1. Základom dobrého guacu je predovšetkým zrelé avokádo to nakrájame a popučíme v miske na jemnú kašu (kôstku si nechajte a nevyhadzujte ju budeme ju ešte potrebovať).
  2. Ďalej na malé kocky nakrájame šalotku a pridáme ju k avokádu - premiešame.
  3. Cherry paradajky rozrežrežeme na 1/4 a odstránime dužinu s jadierkami (tento krok je najdôležitejsí aby guacamole nebolo vodové!), každú 1/4 potom nakrájame na malé kocky, pridáme k avokádu a premiešame.
  4. Následne pridáme lyžicu kyslej smotany - odporúčam ju však nepridávať naraz ale po kúskoch aby Vám guac príliš “nezriedila” a jej množstvo upravujeme aj podľa veľkosti avokáda.
  5. Teraz prichádza časť, ktorá je na Vás a to ako veľmi kyslé, slané a pálivé máte guacamole radi. Takže soľ, čierne korenie, chilli a aj limetkovú šťavu pridávajte podľa chuti a opäť sa držte pravidla, že pridať sa dá vždy odobrať už ale nie.
  6. Do guacamole dajte kôstku z avokáda aby nestmavlo.



INGREDIENCIE

1/2 šálky ryže 
140g paradajkového pretlaku
cca 5 čajových lyžičiek burrito zmesy korení 
(ja používam značku SantaMaria)
voda
soľ

POSTUP
  1. V hrnci necháme rozohriať olej a keď je horúci pridáme ryžu a jemne ju opražíme cca 2 min
  2. Pridáme pretlak (pridávajte naozaj pomaly a opatrne aby ste sa nepopálili), zamiešame aby pokryl každé zrniečko ryže a pražíme
  3. Po asi 2 min pridáme cca 5 čajových lyžičiek zmesy korenia na burrito. Môžete sa však činiť aj bez nej a vytvoriť si ju môžete sami z chilli, údenej papriky, koriandru, rímskej rasce, zázvoru a cesnaku. ja však pre jednoduchosť používam tento mix, pretože mám pocit, že sú v ňom jednotlivé korenia dobre vyvážené a chuť je teda harmonickejšia. 
  4. Ryžu zalejeme vodou, pridáme soľ a klasicky ju varíme. Vody však treba pridať trochu viac ako bežne a často ryžu miešať a kontrolovať, pretože sa s pretlakom rada pripaľuje a možno budete dokonca musieť pridávať vodu aj počas varenia. 
  5. Varíme dokým nezmäkne. Ak sa bojíte, že okolo nej zostala omáčka, tak nemáte prečo lebo práve jemne omáčkovú konzistenciu sme chceli dosiahnuť.



INGREDIENCIE

400g konzerva červených fazúľ
cca 5 čajových lyžičiek burrito zmesy korení 
Amazon chipotle omáčka
voda

POSTUP
  1. V hrnci necháme zohriať olej a keď je horúci pridáme zmes korení a necháme ich jemne opražiť kým nepustia vôňu. 
  2. Fazule opláchneme od nálevu, v ktorom v konzerve sú.
  3. Pridáme ich ku koreniu a zamiešame tak aby sa korením a olejom obalili, chvíľu pražíme.
  4. Pridáme Amazon chipotle omáčku alebo akúkoľvek inú pálivú omáčku podľa chuti a podľa toho ako veľmi pálivé máte jedlo radi.
  5. Podlejeme vodou tak aby boli fazule prekryté a varíme asi 10 min alebo kým fazule nezmäknú.
  6. Keď už sú fazule mäkké, necháme z nich odpariť prebytočnú vodu, ktorá sa môže objaviť.
  7. Fazule už mimo sporáku popučime vidličkou aby vytvorili zmes ktorá sa dá naberať lyžicou a nie je tekutá, ak je odparte ešte trochu vody. 


Keď už máme všetky časti burrita hotové môžeme sa vrhnúť na jeho dokončenie!
  1. Na panvici ohrejeme tortillu a roztopíme na nej toastový syr (neohrievajte ju však príliš dlho pretože stvrdne a burrito sa nebude dať zabaliť).
  2. Do burita pridáme guacamole,ryžovú a fazuľovú zmes a potom taktiež kukuricu (tiež ju opláchnite od šťavy z konzervy) a kyslú smotanu (môžete však pridať aj zeleninu podľa chuti a samozrejme určite aj mäso).
  3. Burrito zabalíme - najprv prehneme pravú stranu cez náplň a potom spodnú (ale môžete aj vrchnú) a zabalíte ho ako veľkú palacinku.

DOBRÚ CHUŤ! 


Určite mi do komentára nezabudnite dať vedieť čo najradšej varíte vy! 

instagram: @ifonka_
FB page: Truwoman PINK












You May Also Like

8 komentárov

  1. mňam! tak to by som si presne teraz dala :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mám jedno obľúbené miesto, kam som chodila takmer stále na burrito, predtým ako udelili určité opatrenia a všetky gastro miesta zavreli. Odvtedy si robím doma všemožné wrapy. No urobiť si doslova burrito mi ešte nenapadlo. Odrádza ma myšlienka prípravy ryže, ktorá je celkom zdĺhavá. Avšak z týchto super vydarených fotiek mi tečú slinky. A vďaka tebe už mám aj postup a motiváciu. Ďakujem krásne za recept! :)

    blog emptycoffeecups.co | How to get things done effectively & faster | 5 productivity methods | instagram @bythewaygaby

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mňam! Vyzerá to super! My máme tiež strašne veľa času a aj ja som začala piecť a variť viac, než inokedy :D Nie vždy sa mi plánované veci podaria, ale kedy inokedy si ich vyskúšať a naučiť sa to, keď nie vtedy, keď sme nútene doma? Haha... :))) Naposledy som piekla domácu krtkovú tortu - no a prvý pokus bol hrozný, po druhom sa ale zaprášilo :)
    Caroline ~ www.galkvinne.com

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Podobné mexické burito robím i ja! Bez kyslej smotany a syra, samozrejme :D A často vynechávam aj ryžu, pretože burito si vo väčšinou robím hlavne preto, lebo sa mi nechce variť nič dlhé, náročné a už som hladná :D Ale tip používania avokódovej kôstky ako prevencie proti zhnednutiu som zatiaľ vôbec nepočula, takže ďakujem ❤

    SIMPLY BERENICAFacebook PageREAD ABOUT "33 EASY ZERO WASTE SWAPS"

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Bože mňaam! xD Ja mám doma špenátové tortily a taktiež fazuľky .. och .. Asi si niečo ukuchtím, keďžev v chladničke mi stojí aj tofu :3 ❤

    Blog de la Licorne * Instagram * We♥It

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Mne neukazuje obrázky ale guaqamole by som si rozhodne dala. Dlho som hľadala recept, tak skúsim podľa teba :)

    Chlapček na vychádzke a jeho #ootd

    OdpovedaťOdstrániť
  7. This is incredibly helpful information. Shared on twitter!!

    OdpovedaťOdstrániť