ČO POZERAŤ KEĎ NEMÔŽEŠ ÍSŤ VON? // FILMOVÁ EDÍCIA

by - marca 20, 2020

Ahojte! Keďže minulotýždňový článok s mojim playlistom mal u Vás celkom úspech, rozhodla som sa s vami zdieľať aj filmy, ktoré som za poslednú dobu videla a oslovili ma. Ja osobne sa považujem za filmového maniaka. Najmä v tom, že keď sa mi nejaký film páči rada si o ňom zisťujem veci ako sa natáčal, ako prebiehal výber hercov alebo aké easter eggs sú v ňom schované a celkovo aké detaily z neho robia taký skvelý film. No a keďže máme teraz všetci kopu času rozhodla som sa, že Vás dnes inšpirujem troma filmami, ktoré sa mi za poslednú dobu veľmi páčili. A ešte by som rada podotkla, že výber hercov v týchto filmoch has nothing and everything s tým prečo sa mi páčili :)
Lady Bird (2017)

 Réžia: Greta Gerwing
Účinkujú: Saoirse Ronan, Laurie Metcalf, Tracy Letts, Lucas Hedges, Timothée Chalamet, Beanie Feldstein, Stephen McKinley Henderson, Lois Smith

Tento film som si chcela pozrieť najmä kvôli tomu, že ho režírovala Greta Gerwig, ktorá režírovala aj najnovšiu verziu Little Women (ktorá je skvelá a tiež ju vrelo odporúčam!) a jej zmysel pre detail je podľa mňa úplne na inej urovni. Je to presne ten človek, ktorý o sebe tvrdí, že čaká, že si jej film niekto pozrie 20x a všetky tie detaily si všimne. A taktiež v ňom hlavnú úlohu hrá Saoirse Ronan, ktorá je podľa mňa najtalentovanejšia herečka mojej generácie. 

Film sa odohráva v roku 2002 a je o dievčati zo Sacramenta, ktoré navštevuje katolícku súkromnú školu a veľmi rada by zo Sacramenta odišla a študovala v New Yorku. Musím povedať, že táto postava ku mne neuveriteľne prehovára lebo jej chuť opustiť toto miesto je spracovaná veľmi reálne a sama som takúto túžbu pociťovala neraz pred tým, než som sa odšťahovala preč. Milujem filmy, ktoré sú prehnané a vtipné, ale pri tom rozprávajú o závažných témach ako je napríklad to, že stále chceme niekam patriť a hľadáme svoje miesto a niekedy trochu stratíme pojem o tom kto sme preto aby sme sa mohli znovu nájsť. Presne tak ako Christine, ktorá si dokonca zmení meno na Lady Bird. Taktiež aj to, že niekedy to čo veľmi chceme nemusí byť pre nás tá správna cesta. V tomto filme milujem aj to ako prehnane zobrazuje iné postavy a tak trochu ich robí čierno-biele vrámci rozprávačskej satiry. To, že v ňom hrá aj mini úlohu Timothée Chalamet je len čerešnička na torte! Lady Bird nájdete na Netflixe.


Jojo Rabbit (2019)
Réžia: Taika Waititi
Účinkujú: Roman Griffin Davis, Thomasin McKenzie, Taika Waititi, Rebel Wilson, Stephen Merchant, Alfie Allen, Sam Rockwell, Scarlett Johansson

Jojo Rabbit som chcela vidieť najmä pretože sa natáčal v Prahe a v jej okolí a pracovalo na ňom ozaj veľa ľudí z Čiech. Začala som ho pozerať bez toho aby som tušila o čo presne ide. Okrem toho teda, že ide o film z obdobia 2. svetovej vojny. V príbehu sledujeme desať ročného chlapca menom Jojo, ktorý tak ako veľa ľudí v tej dobe je posadnutý Hitlerom a jeho ideológiou. Počas celého filmu sa však jeho presvedčenie formuje podľa toho čo všetko zažije (nechcem vám prezrádzať čo sa stane lebo si myslím, že aj preto, že som o tom filme dokopy nič netušila sa mi tak veľmi páčil). Na tomto filme sa mi veľmi páčilo, že to bolo spracovanie témy, ktorá je veľmi populárna a je o nej už X filmov, no napriek tomu Taika Waititi našiel novú perspektívu, ktorú sme podľa mňa ešte nevideli. Páči sa mi, že napriek vážnosti tejto témy som sa pri tom filme nahlas smiala a fóry boli ozaj veľmi dobre premyslené aj keď boli vo svojej podstate jednoduché. Bol to naozaj taký ten “filmový” film s veľa metaforami a odkazmi na časy okolo konca vojny. Jojo Rabbit nájdete na Prime Video. 


Beautiful Boy (2018)
Réžia: Felix van Groeningen
Účinkujú: Steve Carell, Timothée Chalamet, Maura Tierney, Amy Ryan

Budem veľmi úprimná tento film som si chcela pozrieť len a len z toho dôvodu, že v ňom hrá Timothée Chalamet. Nebudem sa ani len an sekundu tváriť, že to tak nebolo. Tak ako Saoirse si myslím, že on je zase najtalentovanejší herec mojej generácie a prajem mu všetkých Oscarov na svete. 

Film Beautiful Boy je oproti predošlým dvom dosť “ťažký film” a nie je v ňom ani trochu satiry alebo komédie. Je to film natočený podľa skutočných udalostí a dvoch “spovedí” Davida Scheffa a jeho syna Nica. Nic sa stal závislým na drogách a tento film opisuje jeho život. No opisuje najmä život jeho otca, ktorý robil prvé a posledné aby Nica zo závislosti dostal, lebo bol pre neho všetkým. Páči sa mi najmä to, že tento film opäť našiel novú perspektívu ako sa na závislosť pozrieť a to práve uhol pohľadu Davida ako otca. A nie len aké ťažké to je pre toho kto drogy užíva. Beautiful boy má neuveriteľné silnú energiu a odkaz a ja som chvíľami ani nemala pocit, že pozerám film, ale že skôr s niekým prežívam tieto chvíle. Obdivujem to aké puto dokázali Steve s Timothéem preniesť až k divákovi. Tento film nechcel šokovať, nechcel pohoršiť, chcel aby ľudia začali premýšľať a bol spracovaný veľmi citlivo a aj citovo. A povedala by som, že vo vás nezanechá stopu kvôli tomu, že je o drogách, ale práve kvôli vzťahu aký má David s Nicom. Beautiful Boy nájdete na Prime video. 


Ktorý film čo ste za poslednú dobu videli Vás najviac zaujal?

instagram: @ifonka_
FB page: Truwoman PINK



Zdroj obrázkov: amazon.com // edited by me

You May Also Like

22 komentárov

  1. Všetky tri filmy som videla a sú fakt dobré! Videla si Little Women?
    Ja momentálne pozerám filmy do školy, čo mi treba a včera som práve pozerala jeden z najlepších westernov Vtedy na západe. Dĺžka tri hodiny, ale malo to niečo do seba!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. áno videla úplne ma ten film uchvaltil! :3 niekedy tie staré filmy ozaj vedia ako na to!

      Odstrániť
  2. Už sme si písali na Facebooku ale nedá mi to nenapísať aj sem! Beautiful Boy vyzerá veľmi dobre a určite si ho v najbližších dňoch pozriem! O Jojo Rabbit som počula, ale nevidela som a Lady Bird vyzerá ako film, ktorý by sa mi mohol páčiť a určite mu dám taktiež šancu! :)

    IVANNA MALIK / prečítaj si: #BODYPOSITIVITY / sleduj ma na IG: @ivannamalik_

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. keď už začne fungivať tal hlúpa netflix party we’re on it!!!!!

      Odstrániť
  3. Viděla jsem pouze první film, který naprosto miluju :) Souhlasím, že Saoirse patří k nejtalentovanějším herečkám současnosti, filmy, ve kterých hraje, patří k mým nejoblíbenějším :)

    Another Dominika

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Okej, tak asi mi práve začal filmový maratón. :D Lady Bird som niekedy dávno pozerala s mojou kamarátkou, keď sme počas jedného horúceho letného poobedia nemali čo robiť, no na konci sme mali obe zmiešané pocity a ja zvláštny dojem, že mi niečo "ušlo" a že som vlastne nepochopila, o čo vo filme ide. Preto nad ním už dlhšie premýšľam a túžim si ho pozrieť znovu.
    Králiček Jojo - na ten ma jeden z mojich najlepších priateľov nahovára už niekoľko dní, a tak je na mojom zozname snímok, ktoré si musím pustiť čo najskôr. Najlepšie ešte dnes. Úplne si ma však navnadila na Beautiful Boy, popravde, stačilo zbadať Timotheeho... Ach. ❤

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. však tiež si hovorím? stačí povedať že v tom filme hral a už viem že si ho potrebujem pozrieť! :)) určite daj potom vedieť ako sa ti filmy páčili! :)) možeme si dať nejaký “filmový klub” haha

      Odstrániť
  5. Lady Bird som videla, ale popravde, moc ma tento film nezaujal. Beautiful Boy si určite pozriem :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. je to taký svojský film priznávam haha :D určite daj pitom vedieť ako sa ti beautiful boy páčil! :)

      Odstrániť
  6. Já jsem byla naposled na dokumentu V síti, který jsem naštěstí ještě stihla v kinech.
    Z tvého seznamu se chystám na Jojo Rabbit a moc mě zaujal film Lady Bird! :)
    Mimochodem, máš moc hezký blog a skvělé články, přidávám se k pravidelným čtenářům. <3

    Tereza's journal

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Lady Bird je na mojom to-watch zozname už asi odkedy film vyšiel, no stále som si akosi nevedela nájsť čas na to, aby som si sadla a pozrela si ho — ale asi využijem toto nečakané voľno a konečne si ho pustím :D

    SIMPLY BERENICAFacebook PageREAD ABOUT "RECYCLING GLASS — HOW, WHY AND MORE!"

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. potom určite daj vedieť ako sa ti páčil! :) a karaténu treba využiť presne na takéto veci čo dlho odkladalme haha

      Odstrániť
  8. Další inspirace, děkuju. My jsme teď zavedli rituál, každý večer jeden opravdu pěkný film. Pár dnů jsme koukali na seriály jeden za druhým, a to už nám z toho trochu hrabalo. Začínali jsme se ztrácet v ději a nějak to nebylo ono. Beatiful Boy je na programu dnes, tak jsme zvědavá :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. určite mi potom daj vedieť ako sa ti páčil! :))

      Odstrániť
  9. Hah je fakt vtipné, jak po Malých ženách všichni teď koukají na další filmy, ve kterých hrají stejní herci :D :D já teda nevím, co s tou herečkou všichni máte, mě přijde naprosto průměrná a Lady bird mě nijak extra nezaujal :)
    Každopádně Jojo Rabbit se nenatáčel ani tolik v Praze jako v mém rodném městě Žatci, ostatně proto jsem se na něj fakt těšila, protože si živě pamatuji, jak nám na náměstí asi měsíc kvůli natáčení všude viseli vlajky s hákáčem :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja som teda hercov z Little women registrovala a zbožňovala ešte pred tým takže ten film bol pre mňa len perfektné spojenie režisérky a obsadenia a aj som naň šla najmä kvôli obsadniu :)) Saoirse je podľa mňa veľmi ďaleko od priemeru ale to je asi na každého osobnom vkuse alebo uvážení :) napríklad aj jej výkon v Atonament bol bravúrny. Zaujímalo by ma ale kto ss páči herecky tebe :)) Lady Bird je podľa mňa film, ktorý nie každý pochopí v jeho plnom rozsahu a na prvé pozretie ale tiež ide asi viac o osobný názor na to čo sa komu páči :))
      Áno netrvdilm, že sa Jojo natáčal iba v Prahe samozrejme, že nie ale sama som bola svedkom presne ako píšeš scén kde na miestach v Prahe viali vlajky s hákovým krížom a v tej chvilli som ešte vôbec netušila o čo ide :) takže som aj rada, že som tých pár miest kde sa dosť často vyskytujem vo filme spoznala :))

      Odstrániť
  10. Do Lady Bird som vkladala trochu priveľké nádeje, ale nebol to zlý film. Reputáciu u mňa trošku vytiahol príjemný záver. :) A Beautiful Boy je pecka. Počula som, že ho mnoho ľudí hodnotí zle, možno kvôli nie tak dynamickému deju, ale z mojej perspektívy bol o to hodnotnejší, lebo dôležité tam boli práve veci pod povrchom. Skvelý článok!

    Sabi z blogu Beautiful savage

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Ah, ty si moj filmový soulmate. Veľmi chválim výber. Všetky filmy som videla a moc sa mi páčili. Prosím si, častejšie takéto články :)
    Určite sa naň pozriem, hľadám dobrý bbcream na leto. Ďakujem za tip
    xxx Alexandra z MS ALWAYS LATE

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Zatiaľ som videla zo spomenutých len Jojo Rabbit a veľmi som z toho bola nadšená :) Určite mrknem aj na ostatné.

    BarsVee

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Páni, musím priznať, že som ešte nevidela žiaden z vyššie spomenutých filmoch. Hoci čo-to som už o Lady Bird počula, no až teraz sa vo mne sformovala akási predstava o filme. Už som videla pár filmov so Saoirse Ronan a jej herecký výkon či samotné filmy, v ktorých hrá, považujem naozaj za skvelé. O Jojo Rabbit či Beautiful Boy som doteraz nepočula, ale BB sa mi zdá ako niečo hlboké a úvahové. Hoci sa na také filmy musím dopredu mentálne pripraviť, aby som ich vedela spracovať a odniesť si z nich to podstatné, určite sa naň pozriem. Ďakujem krásne za tipy! ❤

    blog emptycoffeecups.co | instagram @bythewaygaby

    OdpovedaťOdstrániť