#shareyourplaylist

by - marca 14, 2020

Ahojte! Musím povedať, že som z dnešného článku absolútne nadšená! Prečo? Pretože sa snažím striasť pocit, že vrámci blogu musím hovoriť len o určitých témach (kozmetika, fashion..) a konečne môžem písať aj o iných veciach, ktoré ma zaujímajú. Znie to akoby mi to niekto zakazoval haha. No pravdu povediac zakazovala som si to len a len ja sama. No včera sme si písali s mojou  kamarátkou Ivkou z blogu ivannamalik.blogspot.com a obe sme prišli k záveru, že by sme rady napísali práve článok o našich playlistoch a trošku geekovali nad skladbami, ktoré sa nám páčia. Lebo o tom má blogovanie byť. O radosti a témach, ktoré nás zaujímajú. A samozrejme o inšpirácii. No a samozrejme jej článok a playlist si môžete pozrieť tu MÔJ AKTUÁLNY PLAYLIST


A tak z toho vznikla vlastne taká malá výzva alebo tag #shareyourplaylist aj pre všetky ostatné bloggerky aby s nami zazdieľali čo im práve hrá zo sluchátok alebo z reproduktorov. A teraz keď sme všetci on a lockdown je to skvelý čas na objavovanie novej hudby a rozširenie svojich horizontov.



Úprimne môžem povedať, že playlistov mám na SPOTIFY celkom dosť. Milujem ich vytvárať vzhľadom na konkrétnu naládu alebo ročné/životné obdobie a potom ho počúvam dookola.

Talking Heads - Life During Wartime 

Life During Wartime bola moja veľmi obľúbená skladba pre pár rokmi aj napriek svojmu veku. Keď začalo celé toto šialenstvo okolo corony nevedela som ju dostať z hlavy. Najmä verš "There ain't no party, there ain't no disco." 

Visions of Gideon / Mystery of Love - Sufjan Stevens

Tieto dve skladby sú zo soundtracku jedného z mojich najobľúbenejších filmov "Call me by your name". Vždy keď ich počujem sa ocitnem sa s Eliom a Oliverom na severe Talianska (okej v tejto chvíli to asi nie je veľmi bezpečné haha) a znova sa s nimi zamilujem. Záverečná skladba "Visions of Gideon" ma vždy rozplače takže si ju púšťam viac menej sporadicky.

(single most perfect piece of acting!!!!!)

Frail State of Mind - The 1975

Na žiadnom mojom playliste nesmie chýbať The 1975. Ako iste viete je to jedna z mojich srdcových kapiel. A táto pieseň, hoc znie celkom nenápadne je pre mňa neuveriteľná. Pretože v nej cítiť to staré dobré The 1975, ale napriek tomu je už vyvinutejšie a dospelejšie. A taktiež jej text je niečo čo ku mne veľmi prehovára "Don't wanna bore you with my (frail state of mind)"

When We're High - LP

Táto ženská je pre mňa úplne neuveriteľná a jej hlas má nekonečnú silu najmä naživo. Táto skladba mi pripomína veľmi konkrétne leto pred dvoma rokmi a to ako sa veci v tej chvíli zmenili (najmä k lepšiemu).

Young Blood - The Naked and Famous

Pred niekoľkými týždňami som pozerala seriál kde bolo veľa songov, ktoré som kedysi úplne milovala a potom som na ne úplne zabudla. Táto pesnička mi však vrátila strašne pekný pocit z festivalu Sziget a doteraz keď ju počujem som v horúcom preplnenom stane a čakám na to kým ju kapela zahrá.

Silk - Wolf Alice

Opäť ďalšia staršia vec a opäť som ju zachytila v nejakom filme/seriály a opäť mi pripomenula koncert tejto kapely vo Viedni kde bolo asi 100 ľudí a bol to jeden z najlepších koncertov na akých som kedy bola. Je divne psychadelická a celkom neviem či chce byť melodická alebo len atmosferická a práve to, ale na Wolf Alice milujem! V chvíli kedy som bola an ich koncerte som mala po prvý krát pocit, že žijem život aký chcem.



Chasing Cars - Snow Patrol

Očividne mám v poslednej dobe soft spot pre 2000s indie music. Snow Patrol je pre mňa kapela asi dvoch pesničiek no napriek tomu táto je v mojom živote ikonická. A takmer vždy keď ju počujem ma inšpiruje písať príbehy. A je to tak nejak stálica aj keď na chvíľu bola odsunutá do úzadia.

Go outside - Cults

Táto pesnička má opäť už svoj vek, no v posledných týždňoch ma všade aj tak prenasledovala a tak jej určite patrí právoplatné miesto na tomto playliste.

Love It If We Made It - The 1975

Táto skladba je podľa mňa jednou z najlepších od The 1975. Prečo? Lebo má energiu a lebo má odkaz a dotýka sa dôležitých tém bez toho aby nás poučovala. Milujem v nej Mattyho vokály a úplne najviac milujem energiu s akou ju hrajú naživo! Keď vyšiel album A Brief Inquiry into Online Relationships nevedela som sa dočkať kedy práve túto pesničku budem počuť naživo.

Come On Eileen - Dexys Midnight Runners

Ďalšia skladba, ktorá je preskúšaná časom a stále mi pripadá relevant a z nejakého dôvodu mám pocit, že je to každého obľúbená pesnička a dokážeme si ju vychutnať úplne všetci.


Exits - Foals

Foals je moja ďalšia srdcovka. Táto pesnička je jedna z tých, ktoré vám v hlave hrajú non stop po tom čo si ju vypočujete no podľa mňa nie je ani napriek tomu tuctová. Milujem jej energickosť a taktiež už mi koncerty Foals veľmi chýbajú. Nie nadarmo už niekoľko rokov po sebe vyhrávajú titul "Best Live Band".

The View From the Afternoon - Arctic Monkeys

Arctic Monkey tiež nemôžu na mojom playliste chýbať, je to proste srdcová záležitosť. Najviac na ich hudbe milujem ich diverzitu a to ako sa dá krásne pozorovať ako sa menil ich život a pohľad ako osobný tak aj hudobný a tým pádom majú podľa mňa ako kapela pieseň na každú príležitosť!


when the party's over - Billie Eilish

Bola som jedným z tých ľudí, ktorý si myslel, že kúzlu Billie Eilish neprepadne. No ale keď je niečo dobré tak je to skrátka dobré. A dobre viete, že som zástancom toho, že je jedno či je niečo mainstream alebo nie keď sa vám to páči tak to počúvajte a radujte sa z toho. Na tejto skladbe milujem najmä to, že jej prvá polovica je absolútne accapela a dáva to jej hlasu úplne iný rozmer.

People - The 1975

Keď som niečo od The 1975 nečakala tak je to takáto skladba. A len ňou potvrdili to čo o sebe tvrdia, že tvoria hudbu tak ako ju počúvajú, teda nie len jeden žáner, ale dávajú do hudby všetko čo sa im páči. A robia to sakra dobre.



Youth - Glass Animals

Glass Animals je ďalšia z kapiel, ktoré u mňa hrajú prakticky stále. Táto skladba má vždy prenesie do leta a mám chuť tancovať a zabávať sa a zabudnúť na všetko zlé čo sa momentálne deje.

instagram: @ifonka_
FB page: Truwoman PINK





You May Also Like

5 komentárov

  1. Akože brutálne mi sedí tvoje hudobné zameranie. :)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Nejako mi nevyšlo zdieľanie na Instagrame, ale nezabudla som, tak sa o svoje tri srdcovky podelím práve tu.
    Prvou bude Mystery of Love (prečo, to tebe určite vysvetľovať nemusím ♥). Druhou Flapper Girl od The Lumineers. A poslednou bude The Cave od Mumford & Sons.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Páni, Glass Animals, LP, Arctic Monkeys... Tvoj playlist vo mne prebudil vnútornú paletku pocitov, ktorá sa u mňa vynárala zakaždým, ako som si týchto interpretoch púšťala ešte dávnejšie on repeat. ♥ Máš skvelý hudobný vkus, a už sa neviem dočkať, až sa zoznámim s ostatnými, nepoznanými skladbami z tvojho zoznamu. ♥

    blog emptycoffeecups.co | instagram @bythewaygaby

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ah, Come on eileen je dokonalosť. Tá pesnička asi nikdy neomrzí
    xxx Alexandra z MS ALWAYS LATE

    OdpovedaťOdstrániť