AK NABUDÚCE BUDEŠ CHCIEŤ URAZIŤ BLOGGERKU

by - januára 13, 2019

Ahojte! Po dlhšej (veľmi needed pauze) som späť a tento krát s trochu provokatívnym článkom. Viem, že na to u mňa nie ste zvyknutí, ale mala som potrebu sa vyjadriť. Niečo podobné som už nadškrtla v komentári u Viki na torilinka.sk, ktorá vo mne vlastne túto výrečnosť svojím článkom inšpirovala. Jej články si určite prečítajte! 
Už veľa krát sa mi stalo, že som sa ocitla v spoločnosti a prišli na tému youtuberi/bloggeri/bloggerky. A reakcia bola viac ako negatívna a ja som sa s malou dušičkou snažila tváriť nenápadne aby náhodou niekto nespomenul, že sa tomu venujem aj ja. Ale prečo by som sa mala hanbiť za to, že robím niečo čo ma baví?! A prečo by som sa mala hanbiť kvôli ľuďom, ktorých vidím možno tretí krát v živote? Ak ma majú mať radi nech ma majú radi takú aká som, so všetkými vecami čo k tomu patrí (ale o tom nabudúce v inom článku). 

A teraz, teraz hovorím priamo k tebe človek, ktorý má potrebu ma urážať a hovoriť o tom aká som hlupaňa lebo neviem nič iné ako kydať na seba make up a rozprávať o tom čo na seba. Ahoj moje meno je Ivana a študujem antropológiu a genetiku. Teší ma. Je to od teba veľmi milé, že ma hneď zaškatuľkuješ bez toho aby si o mne trt vedel a hneď predpokladal, že len preto, že mám blog o líčení a obliekaní som vytretá ako podlaha. Chcela by som povedať, že bloggerky, ktoré poznám sú tie najpracovitejšie, najšikovnejšie, najvytrvalejšie a najmúdrejšie, najkreatívnejšie ženy aké poznám. Pracujú, študujú po prípade počas štúdia brigádujú a navyše sa venujú blogu. Len pre predstavu - zostavenie jedného článku nie je otázka pol hodiny. Vymyslieť koncept, nafotiť fotky, napísať článok, formátovať ho a napokon zverejniť je niekedy proces, ktorý zaberie minimálne 2+ hodín. Skús si predstaviť zaradiť ďalšie dve hodiny práce do celého svojho dňa. U niektorých bloggeriek mám pocit, že ich deň musí ozaj trvať 36 hodín aby to všetko stíhali! No a taktiež to nie je len niečo mechanické, so všetkými nápadmi musíš prísť sám (ak to teda chceš robiť dobre), sám ich musíš aj uskutočniť (jasné pomôže ti fotograf),ale ten článok tak či tak sám napíšeš a ak si premotivovaný a detailista ako ja tak aj fotky si edituješ úplne sám! Dokonca sa sem tam musíš naučiť aj niečo z programovania aby to "fachčilo" tak ako má. Za všetkým čo tu práve vidíš je neskutočný kopec nervov a práce! A možno si povieš, že to nič nie je, ale každá jedna bloggerka dobre vie o čom hovorím. Nafotiť článok nie je len pohádzanie veci na kopu a cvaknutie troch záberov. Je to dobré svetlo, vhodná kompozícia, vyberanie toho správneho z veľa možností, je to edit, ktorý niekedy zaberie ozaj dlho. A napísať svoje myšlienky do súvislých viet tiež nie je len taká brnkačka. Je to hľadanie tých správnych slov a ich prepisovanie. je to dovzdanie všetkých tých vecí, ktoré ti idú hlavou... 
A prečo to vlastne robím ja? Pretože make up je pre mňa umenie. Je to pre mňa kreatívne vyžitie, ktoré ma uzemňuje, keďže moja nadchádzajúca práca je skôr exaktná. Je to radosť z toho, že mi niečo ide. Je to nápad, z ktorého sa teším a to viac keď sa to ľuďom páči. Je to moje safe place. Je to miesto, kde sa bavím s ľuďmi o veciach, ktoré ma zaujímajú. Je to inšpiratívne miesto, kde som stretla skvelých kamarátov. Je to miesto, kde ma ľudia motivujú. Pretože tvorenie ma robí šťastnou. Pretože umenie je liek. 

Takže ak nabudúce budeš chcieť bezcieľne urážať bloggerku, zamysli sa nad sebou a uvedom si akoby si sa cítil, kebyže niekto tebe nadáva, že musíš mať v hlave iba piliny lebo chodievaš každú stredu na futbal alebo sa hráš každý večer na počítači, alebo jednoducho len robiš čokoľvek čo ťa baví. 
instagram: @ifonka_
FB page: Truwoman PINK


You May Also Like

3 komentárov

  1. Naštěstí mám kolem sebe lidi, kteří mě berou s blogem úplně normálně. Někdy až mám pocit, že mě tlačí dál a dál :) Ale když jsem blogovala dříve, tak jsem nenávist na svou hlavu taktéž snášela. A souhlasím, ať si každý dělá to, co ho baví, ale není důvod někoho odsuzovat protože je 'blogger' nebo dělá cokoliv jiného :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Perfektný článok!! Na 100% súhlasím :) Môj blog je pre mňa tiež safe place a nemám rada, ak má niekto potrebu narúšať ho len preto, lebo sa necíti dobre vo vlastnom svete...:)
    What A Fancy World

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Nádherný článok. Presne toto som potrebovala!
    Nie, žeby som svoj blog skrývala, veď je verejne dostupný, a viem, že ho sem-tam číta aj niekto z môjho okolia, no vždy, keď ho niekto spomenie, cítim, ako mi srdce začne biť trošku rýchlejšie. Sama neviem, čoho sa bojím, veď nepíšem o ničom tajnom, súkromnom, nikoho neohováram a na nikoho neútočím, a zatiaľ všetky odozvy, ktoré som počula, boli len pozitívne. No práve to, ako negatívne sa hovorí o blogeroch a youtuberoch, ma veľmi zasiahlo – mnohí to vidia tak, že si niekto zapne kameru, desať minút si pokecá, a o minútu je to už zavesené na nete. A peniažky sa len tak sypú. Nikto to nevidí ako reálnu prácu, ako kariéru, ako niečo, čo chce čas, energiu – VEĽA energie, často veľa frustrovania a stresu, keď veci nie sú tak, ako by sme si predstavovali, a často to chce aj investovanie nemalých peňazí, ktoré sa vrátia až po dlhej dobe.

    Ešte raz – vynikajúci článok! ❤
    BEE A CHANGE // Facebook Page // READ ABOUT "WELCOME BACK"

    OdpovedaťOdstrániť