PREČO SME FAKE?

by - februára 13, 2019

Ahojte! Dnešný deň budem opäť tak trochu polemizovať. Prečo vlastne? Lebo presne takto som kedysi dávno s blogom začínala. Rada píšem takéto články a nejako som sa nechala zviesť na chodníček len beauty a fashion vecí. Nehovorím, tie mám stále veľmi rada, ale občas to chce vrátiť sa takto k svojim "koreňom" a napísať niečo čo je pre mňa dôležité.

Otázka, ktorá mi už pár týždňov rozonuje v hlave je "prečo sme takí fake"? Prečo sa prezentujeme ako niekto iný keď stretneme nových ľudí? Prečo nechceme aby nás mali radi takých akí sme? To sa až tak neznášame? A to už vôbec nehovorím o sociálnych sieťach, kde môžete byť absolútne kým chcete bez toho aby to muselo mať niečo spoločné s vašim reálnym "ja". Nehovorím o tom, že chcete prezentovať len to dobré zo svojho života alebo len tie fotky kde vyzeráte dobre. Hovorím o tom, že niektorí ľudia jednu vec prezentujú a druhú robia. A namiesto toho aby tento čas a energiu vložili do toho aby sa z nich stali ľudia akými chcú byť, klamú. A nie len iných, ale predovšetkým sami seba. Necítia sa zle? Nehanbia sa keď prídu večer domov z akcie a vedia, že tam celý čas sedel niekto iný ako tá osoba, ktorá prišla domov a líha si do ich postele?
corduroys - Terranova xx top - H&M xx shoes - Dr. Martens xx choker - PRIMARK xx belt - aliexpress
A teraz je rad na najdôležitejšiu otázku celého tohto môjho polemizovania: kto si keď sa nikto nepozerá? Pretože to je podľa mňa to najdôležitejšie. Byť najlepší aký vieš sám pred sebou. Či nám tak strašne záleží len na názore druhých? Ak si myslíš, že to vieš kontrolovať - mýliš sa. Každý si aj tak pomyslí čo chce. Každý tvoj dobre vykalkulovaný krok pochopí aj tak po svojom. A úprimne, väčšinou ťa odhalí aj bez toho aby si to musel urobiť sám. A vôbec nie je ti to ani trochu ľúto? Že nemôžeš byť sám sebou len preto aby ťa ľudia mali radi? Koniec koncov potom vlastne ani nemajú radi teba, ale nejaké tvoje vykonštruované alter ego, ktoré v skutočnosti ani neexistuje. To čo si ľudia o tebe myslia nedefinuje to kto si. To definuješ len ty sám. A keď všetkým klameš môžeš mať o sebe vlastne dobrú mienku? Vždy som tak nejak žila podľa pravidla, že radšej budem ak ma budú ľudia neznášať za to kto som ako by ma mali radi za to kto nie som. A áno možno nemám trilióny kamošov, ale za to viem, že sú to ľudia na ktorých sa môžem spoľahnúť, môžem povedať čokoľvek a viem, že ma neodsúdia. Nie som na konci dňa vyčerpaná z predstierania a živenia nejakej masky.
Prečo o tom vlastne hovorím? Lebo to vidím okolo seba čím ďalej tým viac a je mi z toho smutno. Áno viem úprimnosť je desivá. A áno aj ja si nieekdy hovorím, že byť fake by mi mohlo pomôcť dosiahnuť viac. Ale pocit, že by som sa večer nevedela pozrieť do zrkadla ma desí ešte o to viac. Chcem byť real, aj tu s vami. Stále. No a prečo sme teda vlastne fake? Pretože nám možno ide o peniažky a možno nám len ide o druhých keď by nám malo ísť predovšetkým o nás samých.

instagram: @ifonka_
FB page: Truwoman PINK

You May Also Like

5 komentárov

  1. Možno sme fake aby sme sa chránili. A dobrá otázka, čo som keď som sama. To by nikto nechcel vidieť.
    Btw milujem tvoje nohavice, si krásna ❤

    OdpovedaťOdstrániť
  2. M-I-L-U-J-E-M tento článok, tvoje myšlienky, tvoju dušu. Som rada, že si "The Last of The Real Ones"

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Podľa mňa sú dva dôvody – jednak sme fake preto, aby sme sa druhým páčili, aby nás mali radi a mysleli si, že sme super; veď kto nechce byť populárny a obľúbený. A predstieraním je pomerne jednoduché vytvoriť "dokonalého" človeka, do ktorého sa všetci zamilujú. Druhým dôvodom môže byť také sebachránenie – pomocou masky je asi ľahšie vytvoriť okolo seba štít, cez ktorý sa nikto nedostane, pretože nikto ani nevie, čo sa za ním skrýva.
    Veľmi zaujímavý článok! Hoci sa ja snažím byť vždy úprimná a nehrať sa na niečo, čo nie som, lebo doteraz ma to absolútne nikam neprinieslo, musela som sa zamyslieť nad tým, aká som, keď viem, že som sama a nikto sa nepozerá; a asi mi to bude vŕtať v hlave do konca dňa :D ❤
    BEE A CHANGE // Facebook Page // READ ABOUT "GIVING UP DAIRY"

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Skvelý článok. Ja si myslím, že každý sa prezentuje ináč na verejnosti a ináč keď je doma v pyžame s rodinou, alebo keď je doma sám. A to nehovorím len o sociálnych sieťach. Ja osobne sa doma cítim komfortne a uvoľnene a preto som úplne iná ako keď som napríklad niekde vonku.

    AN Beauty Blog

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ach, krásny článok :) naprosto s tebou súhlasím. Je to škoda, ale žiaľ, toto je dnešná doba...

    THE EFFLORESCENCE GIRL

    OdpovedaťOdstrániť