STYLE EVOLUTION

by - februára 27, 2019

Ahojte! Ako viete tento blog začínal predovšetkým ako fashion blog. Nerada sa, ale držím len jednej veci a myslím, že aj Vás to po chvíli prestalo baviť. No napriek tomu bola móda vždy niečo čo ma zaujímalo. Alebo lepšie povedané – vždy som si rada experimentovala s oblečením. Naozaj stojím za výrokom, že šaty robia človeka. Prečo? Lebo oblečením môžete vyjadriť nejaký svoj postoj, pohľad na veci, alebo ukázať čo máte radi. No a úprimne povedané, môj šatník prešiel pomerne veľkými zmenami.  

Začneme niekde v období kedy som mala asi 14 rokov. Pretože mám pocit, že vtedy sa môj štýl začal akosi rozvíjať. Dovtedy som to veľmi neriešila skôr som nosila to čo bolo pohodlné a praktické. Samozrejme, že sa mi to aj muselo páčiť, ale nemožno tam hovoriť o nejakom štýle. Ako prvý nejaký „štýl“ pod ktorým by som sa identifikovala bolo EMO/SCENE. Samozrejme, že som si to v tej dobe nikdy úplne nepriznala, lebo som si za to vyslúžila neuveriteľný posmech. Ale vždy mi to bolo tak povediac jedno lebo sa mi tie veci páčili a cítila som sa v nich dobre. Mojou ikonou bola Hayley WilliamsParamore, podľa ktorej som bola ostrihaná väčšinu svojich teen years. Môj šatník bol najprv len čierny/sivý a potom som zaradila aj farby. Napríklad červenú alebo ružovú. A taktiež si doteraz úplne jasne pamätám svoje žlté skinny jeans, ktoré som nosila práve vďaka Hayley. Ďalej to boli hlavne tričká s kapelami, často podomácky vyrobené. Hudba, ktorú som počúvala ma vlastne ovplyvnila aby som sa takto začala obliekať. Bol to statement a všetci hneď vedeli, že keď ma uvidia v slúchadlách mi asi najskôr hrá Fall Out Boy a nie Rihanna. No a tričká boli najmä DIY pretože nakupovanie na internete ešte nebola taká veľká vec ako teraz. Jediné dve tričká z eBay (pretože bežné stránky vôbec nedoručovali na Slovensko), bolo Paramore a Skellanimals tričko, ktoré som ako už iste tušíte, videla na hlavnej speváčke z tejto kapely. Čo sa doplnkov týka, zvykla som nosiť veľa rôznych náramkov tak do pol predlaktia a náhrdelník s diamantom alebo zmrzlinou. Samozrejme nemohol chýbať vybíjaný opasok a mašľa/čelenka vo vlasoch. A potom také tie divné pletené čiapky čo tak ovísajú vzadu. A rukavičky bez prstov a sem tam podkolienky. Bohužiaľ mám z tohto obdobia len veľmi málo fotiek, keďže som v ragei väčšinu z nich zmazala. Čo sa líčenia týka, nelíčila som sa takmer vôbec maximálne jemná linka urobená sivou ceruzkou a špirála. Smaozrejme, ale že keď som sa išla fotiť musela som si orámovať oči lebo by to nebolo ono.
Potom sa môj štýl, trochu ukludnil. Stále by som to definovala ako EMO ale o dosť umiernenejšie. Prakticky som stále nosila veľa tričiek kapiel a veľmi úzke nohavice. Conversky nahradili Vansky. Vlasy som si nechala narásť, sem tam mali v sebe červené pramene, alebo modré či tyrkysové konce. A konečne som prestala nosiť mašľu vo vlasoch. 
Keď som mala asi 17/18 začala som longboardovať. No a s tým samozrejme prišli aj trochu zmeny. Neboli nejak extrémne, oproti tomu ako to bolo dovtedy, ale v podstate som začala nosiť také oblečenie, v ktorom som mohla zo školy rovno na dosku. A sem tam som nosila snap back (prečo?!). Keď som maturovala začala som pociťovať potrebu zmeniť svoj šatník. Niektoré veci v ňom boli už odkedy som mala asi 14 a už som sa na ne veľmi necítila. Chcela som sa obliekať trochu ženskejšie. Objavila som čaro dobre padnúcich high waisted riflí a crop topov. A taktiež šiat a podkolienok a veľkých riflových búnd. Kúpila som si klobúk a nosila som ho takmer každý deň. Bol to môj signature a dokonca v ňom určite mám aj nejakú fotku na oznamko. No a tiež som nosila nespočetné množstvo prsteňov. V tejto dobe sa pre stali úplne najnosenejšícmi topánkami aj Doc Martens alebo aspoň ich napodobeniny. V tejto dobe som začala nosiť čierne mačacie linky a tie som nosila prakticky non stop až do asi minulého roku. 
Potom prišla vysoká škola a ja som objavila mom jeans a čaro oblečenia 80s/90s. A to mi tak nejak vlastne zostalo doteraz. Moje kreácie od tej doby vlastne sledujete na blogu. Signature boli mom jeans, veľké svetre a chokeri. A crushed velvet všetko! Neskôr ako si možno pamätáte začala moja éra cullotes a tiež sieťovaných pančúch.
Stále sa ale snažím svoj štýl pozdvihnúť na vyššiu úroveň. Spraviť ho možno elegantnejší alebo len skrátka lepší. Vtipné je, že napriek tomu, že mám pocit, že sa môj štýl dosť zmenil stále využívam v podstate rovnaké kúsky oblečenia. No a úprimne môžem povedať, že tak nejak sa vlastne stále definujem ako emo queen. A stále ma ovplyvňuje hudba, ktorú počúvam. A mám pocit, že to všetko bol taký nejaký prirodzený vývoj. Nikdy nebudem úplne konvenčná a nikdy som ani nebola. Skrátka som len vždy svoj štýl prispôsobila či už veku alebo situácii. 
Akými štýlmi ste prechádzali Vy?
instagram: @ifonka_
FB page: Truwoman PINK

You May Also Like

8 komentárov

  1. aaaaaaaaaaaaaaaa, bola si rozkošná tak ako si ešte stále 💗💗💗

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Skvelý nápad na článok a úžasne spracované :) Určite je zaujímavé pozrieť sa takto späť a porovnávať :)
    What A Fancy World

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Úplne super článok... ale že extrém!!! Mňa napríklad emo éra úplne obišla. Skôr som bola tá basic bitch čo si kupovala všetko čo je in asi tak na jeden týždeň. Pamätám si že keď letela vlajka USA mala som s tým motívom legíny, tričko aj topánky. Go Big or go home! Farby lietali jedna cez druhú. Vôbec som to neriešila a cítila sa extrémne cool. Potom prišlo to tumblr obdobie a all Black stavy a dnes som so svojou skriňou spokojná. Máš úplnú pravdu že hudba celkom dosť ovplyvňuje oblečenie. Jeden deň som extrémny hip-hoper a druhý deň dáma.
    xxAlexandra MS ALWAYS LATE


    OdpovedaťOdstrániť
  4. Och, to sú teda extrémy :D No poriadne som sa nasmiala, vyskúšala si teda naozaj všetko :D Mňa emo úplne obišlo a som rada, čo však ľutujem je celé zloženie môjho šatníka na konci základnej a začiatku strednej, kedy som nosila úplne všetky farby dúhy, vyzerala katastrofálne a páreurové trička z NewYorkeru boli pre mňa hotový poklad; no teraz nad tým môžem už len krútiť hlavou :D Svoj vlastný štýl stále akosi hľadám, tak uvidím, ako bude m§j šatník vyzerať o pár rokov :D ❤
    BEE A CHANGE // Facebook Page // READ ABOUT "CURRENT EVERY DAY MAKE-UP ROUTINE"

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Emo a scene bylo tehdy všechno! Hrozně mě baví na tuhle dobu vzpomínat. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. a ja som myslela že emo boli len čierne vlasy :D ale musim povedať že super premena a na pooslednej foto mi príde taký mix :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Super článok :-) Ja som na sebe menila vždy len farbu vlasov ;-) :D Raz som ich mala hnedé,potom čierne, potom blond...

    Suesanqa

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Vidím, že EMO/SCENE štýlom s prešiel každý z nás! :D Každopádne aj vďaka tomu sme tam, kde teraz sme ^^~ ◡‿◡✿

    Blog de la Licorne

    OdpovedaťOdstrániť