ČO SPAPÁM ZA DEŇ

by - apríla 01, 2019

Ahojte! Ako som už hovorila na Instagrame, články mi v poslednej dobe veľmi nevychádzajú. Po prvé je to tým, že by som tento rok rada úspešne ukončila výšku a tak sú všetky povinnosti s tým spojené úplnou prioritou. Tento článok chcel byť pôvodne video, ale bohužiaľ sa mi to úplne nepodarilo zrealizovať vzľadom na čas. Našťastie som z neho, ale mala fotky a tak tu konečne môže pristáť! Musím povedať, že už dávno som si tak neužila editovanie fotiek ako práve k tomuto článku :)
Prečo som sa Vám rozhodla napísať článok o tom ako sa stravujem? Nuž povedzme, že v posledných mesiacoch som nejedla úplne podľa svojich štandardov a ani predstáv. A tak som sa rozhodla to zmeniť a opäť začať jesť pomerne zdravo (čítaj neprežierať sa a jesť zdravšie). Čítať si takéto články/pozerať takéto videá ma nie len motivuje, ale predovšetkým inšpiruje k tomu čo by som si mohla dať pod zub. A taktiež sa písaním takýchto článkov aj sama nejako trackujem. 

Nikdy som nebola veľmi raňajkový typ. Vždy mi z nich bolo zle lebo som ich nestíhala jesť a vlastne ma to pravdupovediac otravovalo. Teraz keď mám, ale ráno čas rada si pripravím niečo výživné čo ma naplní až do obeda a dodá mi energiu. Áno, znie to ako z reklamy :D V poslednej dobe som si zvykla pripraviť takúto dobrotu - biely jogurt, banán, ovsené vločky a kvapka javorového sirupu na dochutenie. Síce nie som veľmi na sladké, ale cukor je ráno veľmi fajn vec a dosť ma naštartuje. So žiadnym sladením to nepreháňam a biely jogurt tú chuť dosť neutralizuje. Takže ak tiež nie ste moc na sladké ako ja toto je rozhodne fajn alternatíva a navyše to trvá pripraviť asi dve minúty!
Na obed mám síce väčšinou niečo varené (domáce alebo kúpené), ale tento deň sme plánovali pomerne náročnú večeru a tak som sa rozhodla si vrámci šetrenia času aj riadov pripraviť taký fake guac s chlebíkom. Som avokádový maniak. Takže ak ste tiež tento mini recept bude pre Vás! Je to neskutočne rýchle a jednoduché. Vidličkou som rozpučila celé avokádo, pridala nadrobno nakrájané cherry paradajky, soľ, čierne korenie a kvapku citrónovej šťavy. Všetko som zmiešala a natrela na žitný chlebík. Keďže som ale mala pocit, že to ešte niečo chce a vajíčko s avokádom je asi moje najobľúbenejšie spojenie urobila som si k tomu ešte aj vajíčko na mäkko (no skrátka, že bielko je už hotové, ale stred je ešte krémový nie úplne surový). Môj tip je hodiť ho do vriacej vody a variť presne 7 minút :)
Ako som už spomínala večera bola trochu náročnejšia keďže sme mali domáci ramen. Základný vývar som pripravila z bravčového mäsa, mrkvy a jarnej cibuľky. Všetko sa to varilo asi tri a pol hodiny na miernom ohni v posolenej vode. Potom sme pripravili druhú časť vývaru - katsuobushi (čudná sušená ryba?) s riasami, ktoré sa zaliali horúcou vodou a nechali chvíľu odstáť. Vývary sa potom zmiešali a pridala sa k nim ešte sójová omáčka a sezamový olej. Do ramenu rozhodne patria rezance, mrkva, jarná cibuľka, klíčky, vajíčko a potom kukurica (spočiatku som si myslela, že sa mi tam vôbec nebude hodiť, ale nakoniec si to bez nej ani neviem predstaviť). 
Dúfam, že som Vás týmto článkom aspoň trochu inšpirovala aby ste začali trochu experimentovať v kuchyni a možno sa o seba začali lepšie starať najmä čo sa jedla týka. 

Máte radi avokádo?
instagram: @ifonka_
FB page: Truwoman PINK

You May Also Like

5 komentárov

  1. Počas strednej som nikdy neraňajkovala, nemala som na to ani čas, ani náladu a ešte ani nie energiu, a keďže na tom boli rovnako aj moje kamošky, "raňajkovali" sme spolu cez veľkú prestávku – a hoci vôbec nebolo zdravé fungovať bez akéhokoľvek jedla niekoľko hodín, tieto časy by som za nič nevymenila, lebo to sú jedny z mojich najkrajších spomienok na strednú :D
    Teraz však už raňajkujem; a v poslednej dobe som si aj ja obľúbila sladké raňajky – ako jogurt, ovocie alebo ovsenú kašu ❤
    BEE A CHANGE // Facebook Page // READ ABOUT "SHOPPING SUSTAINABLY"

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tak s avokádom to mám úplne rovnako, dávam ho všade kde sa dá a baví ma vymýšľať s ním nové recepty. Na raňajky tiež skoro stále nemám veľa času, ale snažím sa to pomaly napraviť. Najradšej raňajkujem nejaký toast s avokádom alebo arašidovým maslom, jogurt alebo ovsenú kašu.
    Simple but significant

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ja som človek, ktorý žije pre raňajky. Je to to jediné čo ma ráno dostane z postele! Za posledné dav roky som zjedla neskutočne veľké množstvo vložiek. Ovsené kasa je môj každoranný rituál už asi dva roky (teda keď nejdeme na branč to nesmie chýbať Egg benedict) a stále som sa toho neprejedia.
    xxAlexandra MS ALWAYS LATE

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Nádherné fotky! :) Avokádo zbožňujem, ale väčšinou na obed/večeru, raňajky častokrát (bohužiaľ) vynechávam :/
    What A Fancy World

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Mňam, presne podľa môjho gusta! teraz mám chuť na ramen T_T ◡‿◡✿

    Blog de la Licorne

    OdpovedaťOdstrániť