WRAPPING PRESENTS // BLOGMAS

by - decembra 14, 2018

Ahojte! Už je to normálne trápne pripomínať Vám, že ešte do nedele môžete súťažiť TU. K Viankam patria darčeky a k tým darčekom zase balenie. Ja osobne sa v tom zvyknem každý rok celkom vyžívať. A tento rok sm sa konečne rozhodla zrealizovať plán o vlastnom návrhu na baliaci papier. Som jedným z tých ľúdí, čo ľúbia obyčajný recyklovaný hnedý papier a motúzik. A ak ste jedným z nich tiež, tak Vám teraz ukážem jednoduchý spôsob ako si ho "personalizovať" (to slovo znie too fancy, ale neviem to lepšie pomenovať). A môžem Vám slúbiť, že je to veľmi jednoduché a zvládne to fakt každý (fakt naozaj, ja som to zvládla úplne bez problémov).

Čo budeme potrebovať? No v prvom rade rolku toho recyklovaného papiera, potom nožnice, lepiacu pásku, farby (ja som zvolila čiernu a zlatú), motúzik, zemiak (áno počujete správne), nôž, papier
Ako prvú vec si zo zemiaku vyrobíme pečiatku (opäť celkom fajn a sustainable!). Najprv ho prekrojíme na polku a potom ho trochu osušíme. Stačí ho položiť na štvorček toaleťáku a fakt na chvíľku. Ak to neurobíte bude sa vám otlačok rozmazávať všade po papieri. Ďalej som urobila trochu krok navyše, ale myslím, že mi v konečnom dôsledku pomohol - zobrala som polku zemiaku položila som ho na obyč papier a obkreslila. To aby som vedela aký veľký vzor doň môžem vyrezať. Ja som sa rozhodla doň vyrezať stromček - je to jednoduché a vianočné, ale pokiaľ sa cítite napríkad na jeleňa, fantázii sa medze nekladú! Nakreslený obrázok z papiera som vystrihla a položila som ho potom na zemiak (keďže bol ešte trochu vlhký tak sa tam dobre prisal). No a môžeme začať rezať! Ja som postupovala tak, že som rezala dlhé čiary až k okraju aby som videla ako hlboko som šla. No a vždy som rezala akoby v jednom smere takže najprv všetky vodorovné čiary, potom všetky naklonené doprava...No a potom som začala pomaly odrezávať zemiak zo strany a pomerne jednoducho sa z neho časti oddeľovali až kým nezostal len stromček. A ak to náhodou nevýde na prvý krát ešte vždy máte druhú polku zemiaku!
Teraz prichádza tá časť kedy začneme pečiatkovať. Potvrdilo sa mi, že je lepšie pečiatkovať len časť, ktorú idete použiť na balenie nie veľkú časť papiera. Najprv som na všetkých častiach napečiatkovala zlatú a až potom čiernu. Použila som tempery, ktoré som na zemiak nanášala štetcom v pomerne hrubej vrstve. A tiež odporúčam to najprv vyskúšať na nejakom papieri na nečisto, lebo aj keď som mala farbu rovnakej značky zlatá a čierna sa chovali úplne inak. No a teraz je dizajn úplne na Vás. Ja som zvolila obyčajné riadky kde sa stridali pre mužov - dva čierne a jeden zlatý a pre ženy - dva zlaté a jeden čierny stromček. 
Myslím, že vysvetľovať ako baliť úplne basic balíček nemá zmysel. Ale čo ak máte darček divných tvarov a dosť zle sa balí? Na to mám už svoju overenú metódu vyrobenia taštičky! Ako to urobíme? Vystrihneme si dostatočne veľký kus papiera, dlhší ako širší. A preložíme ho na tretinky a zlepíme tak, že z neho vznikne rukáv. Na spodu kúsok preložíme a potom otvoríme ako lodičku. Vzniknú nám takto dva okraje, ktoré tiež preložíme a zlepíme dokopy a teraz už môžete dať dnu darček. Zhora ho potom stačí zaviazať motúzikom alebo mašľou a máte hotovo! :)

Ako balíte darčeky vy?
instagram: @ifonka_
FB page: Truwoman PINK





You May Also Like

2 komentárov

  1. jee to je super nápad, veľmi šikovná :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. neviem, či by sa mi s tým chcelo tak piplať, ale nápad je to krásny a originálny :)
    leekralovaa

    OdpovedaťOdstrániť